Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: نمی‌توانیم از بازی با هنگ کنگ به عنوان یک آزمون سخت و دلهره آور برای تیم ملی ایران یاد کنیم.

خداداد عزیزی با اشاره به دیدار تیم ملی مقابل هنگ‎کنگ اظهار داشت: به عقیده من بازی با هنگ‌کنگ نباید بازی سختی برای تیم‎ملی باشد. بدون تعارف می‌گویم با توجه به حضور تیم‌هایی مثل کره جنوبی یا ژاپن در منطقه شرق، تیمی مثل هنگ‎کنگ در سطح سوم فوتبال آسیا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حتی اگر هنگ کنگ در بهترین شرایط خود به لحاظ فوتبالی قرار داشته باشد، باز هم بعید می‌دانم این بازی برای تیم ملی سخت و دشوار شود، چون آن‌ها تحت هیچ شرایطی قابل مقایسه با قدرت‌های اصلی قاره نیستند و نمی‌توانیم از بازی با هنگ‎کنگ به عنوان یک آزمون سخت و دلهره آور برای تیم‎ملی ایران یاد کنیم.
عزیزی همچنین به بیان خاطره شیرینی از سفر به هنگ کنگ همراه تیم ملی پرداخت: سال‌ها قبل به هنگ‎کنگ سفر کردیم تا در یک تورنمنت مقابل این تیم به میدان برویم. در آن کشور، مردم با اینکه می‌دانستند من «جکی‎چان» نیستم، اما به جای او، با من عکس یادگاری گرفتند! من هم اهل این حرف‌ها نیستم که ناز کنم و بگویم عکس نمی‌گیرم، اما همان ماجرا باعث شد حدود ۲ ساعت بایستم تا مردم در کنار من عکس یادگاری بگیرند.
پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد مارک ویلموتس در تیم ملی ادامه داد: من ویلموتس را یک مربی خوب می‌دانم. بالاخره کارنامه جذابی دارد؛ سرمربی تیم‎ملی بلژیک بوده و نسل طلایی بلژیک را ساخته است، اما باید قبول کنیم فوتبال کشورمان مشکلات زیادی دارد و از این رو، نمی‌توان انتظار داشت که یک مربی بیاید و همه مشکلات را به تنهایی حل کند.
وی در نهایت، با اشاره به شرایط لیگ برتر گفت: فقط دو هفته از لیگ گذشته و نمی‌توانیم قضاوت کاملی در مورد تیم‌ها داشته باشیم. همان طور که قبلا هم گفتم، سپاهان به خاطر اینکه از نظر ساختاری و مالی شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارد، وضعیتش بهتر است و روی کاغذ می‌تواند قهرمان لیگ لقب بگیرد. از طرفی، استقلال و پرسپولیس هم مثل همه سال‌های قبل، مدعی قهرمانی هستند و این موضوع، چیز عجیبی نیست./ میزان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس

محمد زکی‌زاده، مستند «دریای پارس» به کارگردانی منوچهر طیاب که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است؛ موقعیت جغرافیایی، تاریخ تمدن و فرهنگ‌های گوناگون منطقه خلیج فارس و دریای عمان را به تصویر می‌کشد.

در «دریای پارس» موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک خلیج فارس و دریای عمان بر اساس تاریخ تمدن عیلام، اکد، سومر، کلده، آشور، بابل، ایران و فرهنگ‌های گوناگون منطقه، مراکز تمدن‌های کهن ایرانی در کرانه خلیج فارس بررسی می‌شود.

این مستند با نام «خلیج فارس» آغاز می‌شود و با نمایش پی در پی نقشه‌های کهنی که از دیرباز از جغرافی‌دانان غربی و مسلمان مانده‌اند بر اصالت این نام صحه می‌گذارد. سپس سفر خود را از جلگه خوزستان آغاز می‌کند و به گشت و گذاری گسترده در جزیره‌های ایران می‌پردازد.

مراسم عاشورای بوشهر، لنج سازی، معابد پالمیری خارک، فجایعی که اروپاییان، دزدان دریایی انگلیس و ... در این مناطق به بار آورده‌اند، چگونگی باز پس گیری هرمز از پرتغالی‌ها از جمله مواردی است که در این فیلم نمایش داده می‌شود.

سابقه تاریخی جزیره خارک، داستان سفر واسکودوگاما پرتغالی و آمدن آلبر کرک به خلیج فارس و آغاز دوران استعمار تا دوران جنگ جهانی اول، مبارزات مردم جنوب علیه استعمار، موقعیت جزایر قشم، کیش، تنب بزرگ، تنب کوچک دیگر سرفصل‌های این فیلم را تشکیل داده است.

منوچهر طیاب مستندساز، نویسنده و منتقد که یکی از چهره‌های تاثیرگذار دنیای مستند به شمار می‌رود، در سال ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته رشته معماری از دانشگاه فنی وین و تحصیل‌کرده رشته کارگردانی سینما و تلویزیون و طراحی صحنه از دانشکده سینمایی آکادمی دولتی موسیقی و هنر‌های نمایشی وین بود.

او از سال ۱۳۴۲ با ساخت فیلمی درباره سفال‌های قدیمی ایران به مستندسازی روی آورد و نزدیک به ۱۰۰ فیلم ارزشمند میراث فرهنگی و تاریخی را کارگردانی کرده است. طیاب استاد رشته سینما در دانشکده هنر‌های دراماتیک و تلویزیون، سرپرست رشته سینماتوگرافی و عکاسی دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی تهران و عضو هیئت داوران یونسکو در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه لهستان بود و از جمله آثار مستند او می‌توان به «البرز»، «زاگرس گهواره تمدنی کهن»، «نقاشی ایران»، «دروازه ملکوت»، «وانگه روان جهان گله کرد» و ... اشاره کرد.

همچنین همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ضمن نکوداشت منوچهر طیاب و نمایش آثار منتخب وی، از این پیشکسوت سینمای مستند با اهدای نشان فیروزه حقیقت تقدیر شد. طیاب غیر از مستندسازی و عکاسی به عنوان شاخه‌های اصلی فعالیت خود، در حوزه ایرانشناسی نیز نامی آشناست و در زندگی خود به طور پیوسته برای معرفی ایران با ابزار فیلم و مستند تلاش کرد.

بسیاری از مستندسازان طیاب را به عنوان یک ایرانشناس عاشق می‌شناسند که مسیر صادقانه‌ای را در زندگی پیش گرفته و او به همراه ایرج افشار، خسرو سینایی و منوچهر ستوده را از کسانی عنوان می‌کنند که گویی جهان هستی آنها را به عنوان پیامبران فرهنگ برگزیده است.

از جمله آثار منوچهر طیاب که در جشنواره‌های مختلف مورد تقدیر واقع شده‌اند، می‌توان به فیلم‌های «سفال/ سرامیک» (۱۳۴۲) - برنده دلفان نقره، «ریتم» (۱۳۴۳) - فیلم منتخب یونسکو برای تدریس در مدارس سینمایی- دیپلم افتخار از جشنواره وین، «خوزستان» (۱۳۴۳)، «دزفول/ شوشتر» (۱۳۴۴)، «کران تا کران» (۱۳۴۴)، «قالی» (۱۳۴۵)، «جزیره قشم» (۱۳۴۶)، «سپاهی دانش» (۱۳۴۷)، «مسجد جامع اصفهان» (۱۳۴۸) - دیپلم افتخار جشنواره فیلم برلین، «دریای پارس» (۱۳۴۸)، «ایران سرزمین ادیان» (۱۳۴۹) - دیپلم افتخار جشنواره وین، «سیر خط در ایران» (۱۳۴۹)، «سوی شهر خاموش- دزفول» (۱۳۴۹)، «آبادان» (۱۳۵۰)، «سوزنبان» (۱۳۵۰)، «کاریکاتوریست» (۱۳۵۰)، «جنگ خروس» (۱۳۵۰)، «شب‌های تهران- ۷ قسمت» (۱۳۵۰)، «زن‌ها و حرفه‌ها» (۱۳۵۰)، «خیمه شب‌بازی» (۱۳۵۱)، «تیاتر رو حوضی» (۱۳۵۱)، «نمایشگاه نقاش امپرسیونیست‌ها» (۱۳۵۱)، «نمایشگاه جواهرات» (۱۳۵۱)، «نمایشگاه شیشه و سفال» (۱۳۵۱)، «نمایشگاه نقاشی کودکان» (۱۳۵۲)، «کاخ چهل‌ستون» (۱۳۵۲)، «کاخ هشت‌بهشت» (۱۳۵۲)، «کاخ عالی‌قاپو» (۱۳۵۲)، «مسجد شیخ لطف‌الله» (۱۳۵۳)، «معماری دوران صفوی» (۱۳۵۴) - برنده دلفان طلایی، «معماری دوران سلجوقی» (۱۳۵۴)، «معماری دوران ایلخانی» (۱۳۵۴)، «معماری دوران تیموری» (۱۳۵۴)، «معماری آستان قدس رضوی» (۱۳۵۵)، «اصفهان هندسه‌ای بر مقیاس انسانی» (۱۳۵۵) - دیپلم افتخار جشنواره سینمایی مسکو، «ساخت کاشی معرق» (۱۳۵۵) و «تعمیر نقاشی‌های دیواری» (۱۳۵۵) اشاره کرد.

منوچهر طیاب کارگردان نام‌آشنای سینمای مستند ایران بامداد روز سه‌شنبه ۴ شهریور سال ۱۳۹۹ در سن هشتاد و سه سالگی در بیمارستانی در وین از دنیا رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مردی با آرزوهای دوربُرد که برایمان عزت و اقتدار آفرید +عکس
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • تیپ و استایل هنری بازیگر زن و مرد در یک عکس یادگاری
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • جنجال مدال اهدایی و عکس یادگاری یک دختر با علی دایی +تصویر